Rengiatės darbo pokalbiui ir norite pasirodyti gerai? Mes turime Jums sąrašą dažniausiai užduodamų klausimų. Žinoma, kad kiekvienas darbdavys gali užduoti bet kokį klausimą, tačiau, jei darbdavys nėra „Google“ , „Facebook“ ar koks kitas IT gigantas su ypatingai novatorišku požiūrių, jų klausimai daugiau ar mažiau kartojasi ir mes čia pateikiame dažniausiai pasitaikančius klausimus.

Papasakokite apie save

Tai bene dažniausiai sutinkamas klausimas, kuriuo prasideda dauguma darbo pokalbių. Jis nėra su kažkokia ypatinga misija ir jo paskirtis yra pramušti ledus tarp darbdavio ir kandidato. Svarbu suprasti, kad nors darbdavys ir turi tam tikrus taktinius klausimus, visgi pokalbis turi būti ne apklausa ir būtent pagal šio klausimo atsakymus darbdavys uždavinės tolimesnius klausimus.

Atsakant į tokį klausimą nereikia koncentruotis į savo karjerą, žinias ir pasiekimus tais atvejais, kuomet nesate tam tikros pozicijos guru. Atsakydami į jį turite sugeneruoti tam tikrą balansą tarp savo profesionalių įgūdžių ir savo asmenybės. Turite suprasti, jeigu kalbėsite tik apie savo profesinius įgūdžius, galite pasirodyti gana nuobodžiu, o taip pat save galite įvesti į labai sunkią padėtį, kuomet pamatę tam tikras jūsų žinias, darbdaviai iš visų jėgų bandys sužinoti jų gylį, kas kartais gali kandidatui neišeiti į naudą.

Kokia didžiausia jūsų silpnybė?

Tai gana dažnas ir labai suktas klausimas todėl, kad užduodamas jį darbdavys stengiasi nustatyti jūsų savivertę, o teisingo atsakymo faktiškai niekuomet nėra, kadangi kiekvienas interviuotojas turi savitą supratimą apie asmenybę ir tam tikras ribas. Todėl atsakant į tokį klausimą galima lengvai paslysti persūdant arba per daug pasitikint savimi. Pavyzdžiui, jeigu imsite vardinti ne vieną ir ne dvi silpnybes – darbdaviui gali pasirodyti, kad jūsų savivertė per menka. Jeigu bandysite teigti, kad jų neturite – atrodysite pervertinantis save ir net blogiau – nesavikritiškas.

Taigi, geriausias patarimas atsakant į šį klausimą yra būti sąžiningu ir atsakyti, kokią didžiausią problemą turite ir kaip su ja kovojate. Savaime suprantama, nors jums ji ir atrodo didelė ir baisi, geriausia tai pateikti paprastai ir aiškiai, kad darbdavys susidarytų įspūdį, kad jei ir nesate tobulas, turite planą kaip tokiu tapti.

Kodėl turėtume samdyti jus?

Tai taip pat labai dažnai darbdavių užduodamas klausimas. Jis kaip ir antras klausimas yra skirtas nustatyti ar galite tinkamai save įvertinti ir parduoti, kovoti už save. Kitaip tariant, būtent šiuo klausimu, o ne „kiek norėtumete gauti atlgyinimo?“ darbdavys tikrina ar jūs esate pakankamai profesionalus asmuo su taip vadinamu stuburu.

Kadangi tai rimtas klausimas, jums tikrai nereikia pradėti nuo to, kokia kompanijos siela jūs būtumėt ir kaip pagyvintumėt atmosferą biure. Pradėkite nuo esminių įgūdžių, kurie reikalingi pozicijai ir pristatykite kaip juos esate įvaldę.  Nuo profesionaliausių įgūdžių judėkite prie lengvesnių, tokių kaip draugiškumas, komunikabilumas ir t.t. Na, o galiausiai galite užbaigti savo kažkokiais jau atliktais darbais, kaip įrodymu, kad puikiai susitvarkote su panašiomis užduotimis, kokios būtų keliamos jūsų nišoje.

Ką kolegos galėtų papasakoti apie jus?

Šį klausimą turite atsakyti ir kažką pasakyti daugiau, nei nežinau ar panašiai. Jeigu atsakydami į šį klausimą neformuosite savo įvaizdžio, darbdavys gali pagalvoti, kad jūs ką nors slepiate ir yra kažkokių problemų su jumis.

Jūsų atsakymas į šį klausimą turi atitikti poziciją į kurią pretenduojate. Pavyzdžiui, jeigu pozicijoje, kur pretenduojate yra komandinės užduotys, jūsų atsakymas turėtų būti kažkas panašaus į esu draugiškas ar paslaugus.

Papasakokite apie nesėkmes darbe

Šis klausimas yra panašus į pirmąjį, todėl, kad juo siekiama nustatyti ar jūs esate pakankamai sąžiningas, ar pripažįstate klaidas ir mokotės iš jūsų. Atminkite, kad neklystančių tiesiog nėra. Ir nėra žmonių, kurie per visą karjerą nėra patyrę nesėkmių. Todėl būkite atviri ir sąžiningi atsakydami į šį klausimą.

Visgi, nebūkite per daug sąžiningi. Jeigu jau nutiko taip, kad jūsų klaida nuvedė jūsų darbdavį į milžiniškus nuostolius, kalbėti apie tai neverta. Paieškokite tokių klaidų, kurios nebuvo kritinės ir neatvedė į labai dideles problemas.